halaman

Saturday, May 7, 2011

Tak kan aku nk salah kn kunci kot?






kunci.. kunci..kunci!!.. hish.. ni sumer ko punye pasal..
lbey kurang 2-3 ary yg lepas nk djadikan citer, kunci bilik aku bole lak ilang. aku pon x pasan bile dye ilang n kt mne dye ilang.. aku pon ngn pale aku yg serabot cm sabut ni pon mngelabah la x tntu pasal.. abis bilik aku selongkar, tp x gak jumpe.. dah la kunci tu skali dengan kunci loker sewa aku kt kolej..

dah la 2 kali kelas bengkel, aku x pat nk amek workpiece aku kt dalam loker tu.. aku nk masok bilik pon tepakse merempat duk dpan bilik sampai la roomate aku balik.. nk ke tidak, tepakse la aku report kt warden aku psal kunci aku nih. yg mnjadikn bnde ni susah psal, ostel aku duk di USM, n aku blaja kt Balik Pulau, so klo pape hal bkenaan asrama, kolej aku kne deal dulu ngn USM. utk nk deal ngn USM tu, tpakse la aku isi mcm2 borang, jmpe mcm2 orang, kn soal slidik2, mcm2 la.. 

dlm aku duk kalut nk urus kan problem aku nih.. tetibaa lak mmbe aku 2 orang nih duk tsengih2 kt dpan aku, tanye aku, "kunci ko ilang ea? ni kunci ko ada kt aku la, aku igt nk bg awal2 kt ko, tp ko xnk mnx kt aku, xde la aku bg kt ko.." pergh...... mmg F*** betol la.. biler aku dgr ayt dye tu, seolah2 cm ada bom mortar dlm jntung aku... kalo nk diikutkan aty aku, nk saje aku lempang pale dye ngn plempang jawe sulong aku nih... tp naseb baik la kjadian tu blaku kt dalam pejabat lecture aku.. 

selamat ko!! ayat dye td tu seolah2 cm aku taw yg dye pegang kunci aku tuh, kalo aku taw kunci tu kt dye, xde la aku jd tongong smpai 2-3 ari.. pstu bole ak dye nk ckp " barang ko bsepah, aku tolong la simpan kan." pergh.. dgn aty aku yg smakin panas, aku pon kua kn beg duit ngn nset aku, tros aku baling kt dye.. nk sgt simpankan barang aku kn?? simpan la ko.. sblom aku terajang 2ekor minah tu... 

aku pon teros blah.. aku jd panas bkn ape pon.. mmg la salah aku cicirkn kunci aku tuh, tp ape la salahnye da jumpe tu tros pulang kn, klo x nk pulangkn, diam2 je.. buang teros.. xde la aku sakit aty.. bkn aku x btrima kasih psal mereka2 tu tolong simpankn kunci aku.. tp agk2 la oit.. tu nk dajal mmbe nmenyer.. aku x paham la, cmne bole ada mnusia yg cmtu, rilek je pale otak dye tgk aku jd tongong 2-3 ary mncari kunci tu, pdahal kunci tua da kt dye.. hish!! x paham aku la.. aku pon pning skg ni, x taw spe yg salah.. tp mmg da kompem sure la aku x kn btegor ngn dye da. 

td mse aku nk kua makan, tsrempak lak ngn dye tgh mkn ngn kengkawan klas aku, aku pon dgn mulut longkang aku nih, tros jerit kt memembe aku tuh, "woit, slera lak korang makan.. korang xde bau cm bau anj*** kt table korang tu?? aku duk sini pon da loya tekak, ada cm bau b*** la.." dgn mata aku yg merah berair ( bkn nanges, aku sakit mate) pon teros blah.. moralnye, nk melawak pon igt2 la sikit cik akk oi.. beragak la smpai mnyusahkn owg len.. kn da kne f*** ngn aku.. silap besar la aku nk tego korang psni...

p/s kpd pembaca sekalian sory giler2 kalo bahasa aku dlm entry kali nih kasar giler.. pape hal pon, thanx sudi baca..


No comments:

Post a Comment

Popular Posts