halaman

Saturday, October 27, 2012

POLKA DOT APAM

<click to enlarge>
Assalamualaikum..

Kalau tengok pada gamba mesti nampak sedapkn?  memang sedap pon pada hal nye. haha... kalau korang nak tahu, ni lah dye kuih "Apam Polkadot Berintikn Blueberry", kuey ni akak aku buat petang td, sbenarnye ni first time aku tgk kuey ni. memang sedap giler. tapi proses nk buat kuey ni memang memerlukan kesabaran yang tinggi.


Kalau korang biasa makan kuey apam korang mesti taw yang kuey apam ni selalunye dimakan dengan kelapa parut, tapi kuey tradisional ni da berevolusi dan di buat berintikan blueberry, selain daripada tu, keistimewaan kuey ni korang bole nampak sendiri dye bercorakkan polka dot..

Kalau korang beli majalah masakan, korang bole jumpe macam2 lagi corak yg kreatif taw x. akak aku sbenarnye beniaga secara kecil kecilan. dye amek tempahan kek coklat, kuey2 pelik cm kuey apam ni, n macam2 lagi. so td aku dapat rase seketul je kuey ni.. sebab takot x cukup untuk nak jual. klau korang nk mencuba, bole la cari resepinye di internet n cuba sendiri. bes taw.. ;))


<click to enlarge>

<click to enlarge>


ni la rupe apam ni sebelom dimasak..

<click to enlarge>


No comments:

Post a Comment

Popular Posts