halaman

Thursday, December 30, 2010

KAMILAH JUARA!!


Pemain Malaysia, Safee Sali (kanan) meraikan bersama rakan sepasukan, S. Kunanlan (tengah) dan Safiq Rahim selepas menjaringkan gol sewaktu menentang Indonesia pada perlawanan akhir Piala Suzuki AFF 2010 di Jakarta, malam tadi. – REUTERS



JAKARTA – Sejarah tercipta di bumi Stadium Gelora Bung Karno, buat pertama kali dalam sejarah penganjuran Piala Suzuki AFF 2010 apabila Malaysia menjadi juara walaupun tewas 1-2 kepada Indonesia dalam perlawanan akhir kedua untuk meraih kemenangan melalui agregat 4-2, semalam.
Bertambah manis anak didik K. Rajagobal berjaya melakukannya di hadapan 95,000 penyokong fanatik Indonesia yang terpaksa menelan kepahitan bahawa Malaysia lebih berhak merangkul kejuaraan edisi kelapan Piala Suzuki.
Ternyata bekalan 3-0 yang dibawa dari Stadium Nasional Bukit Jalil, Ahad lalu cukup membantu kerana gol di tempat lawan yang dijaringkan oleh Safee Sali menjadi faktor penting mematahkan api perjuangan Indonesia yang mahu mencipta jaringan pendahuluan.

Thursday, December 23, 2010

Selamat disebabkan HAID??.... haha..



KUALA LUMPUR: Disebabkan datang bulan, seorang wanita berusia awal 30-an terselamat daripada dirogol seorang pemandu teksi di Jalan Raja Chulan, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, pemandu teksi berusia lewat 30-an terbabit memberhentikan kenderaannya di lorong belakang sebuah bangunan dan cuba merogol mangsa.

Menurut sumber, mangsa tidak menaruh syak kepada suspek berikutan suspek mendakwa akan menggunakan jalan pintas untuk menghantarnya ke rumah di Pandan Indah kerana ketika itu jalan utama terlalu sesak.


“Sebaik suspek memberhentikan kenderaannya, dia menoleh ke tempat duduk belakang sebelum mula menggoda mangsa.

Wednesday, December 15, 2010

Kesian... hargailah ibu bapa korang sementara masih ada masa...

Ibu tunggal maut motosikal bergesel lori



JASIN 14 Dis. - Seorang ibu tunggal maut setelah motosikal ditunggangnya bergesel dengan sebuah lori sebelum diseret sejauh 60 meter di Kilometer 190.2 Lebuh Raya Utara-Selatan arah selatan berhampiran Tol Ayer Keroh di sini malam semalam.
Dalam kejadian pukul 11.30 malam itu, mangsa, Hasnah Ahmad (gambar), 50, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di bahagian kepala.

Manusia ke binatang?? mne lg baik??

apa agaknye taraf manusia zaman sekarang??
adakah kita lebih jahil dpd mnusia zaman jahiliah dulu??
kalau dlu, mnusia tanam bayi perempuan..
sekarang kita just buang je kt tong sampah, tepi longkang n sesuka aty je kt mne2..

Laporan Kes Pembuangan Bayi Oktober Hingga 13 Disember 2010



  • 13 Disember: Seorang tukang sapu yang ingin mengambil beg plastik hitam dalam tong sampah yang ditempatkan di sebuah stesen minyak di Batu 2, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur, terkejut sebaik mendapati plastik itu mengandungi mayat bayi perempuan cukup sifat.
  • Guru tuisyen buat kelas seks

    JOHOR BAHRU: Seorang guru tuisyen yang mengajar mata pelajaran Matematik ditahan polis kerana dikatakan turut menyediakan kelas seks serta menayangkan video lucah kepada seorang pelajarnya.

    Perbuatan itu dipercayai dilakukan sejak bertahun lalu dan ia terbongkar apabila pelajar lelaki terbabit yang berusia 17 tahun dari Skudai di sini, menceritakan perkara berkenaan kepada keluarganya, kelmarin.

    Tuesday, December 14, 2010

    Majlis berkhatan beramai2.. tringat mse kcik2 dlu.. haha..^_^



    ABD. Samad Ibrahim (duduk, dua kanan) beramah mesra bersama peserta majlis berkhatan beramai-ramai di Taman Matahari Height, Senawang, baru-baru ini.




    RASAH 13 Dis. - Majlis berkhatan beramai-ramai harus dijadikan budaya dalam masyarakat demi menjalinkan silaturahim sesama jiran selain meringankan beban.
    Oleh itu, penduduk Surau Taman Matahari Height dan persatuan penduduk taman berkenaan tidak ketinggalan untuk mengadakan majlis tersebut bagi meraikan seramai 12 kanak-kanak.
    Program diatur dengan penuh adat Melayu termasuk pemberian bunga telur, berarak selain disiram pasukan bomba dan penyelamat.

    Mutira hitam Melaka


    Rumah burung walit ini turut dilengkapi peralatan audio terkini untuk memanggil burung tersebut di Walit World Tanjung Agas Ecopark, Tanjung Agas, Port Dickson. – utusan/ MD.SHAHJEHAN MAAMIN


    TELUK KEMANG 13 Dis. – Bagi mereka yang melalui kawasan Tanjung Agas dekat sini kewujudan blok rumah seperti ‘kubu’ pasti mengundang seribu pertanyaan.
    Persoalan tersebut bagaimanapun kini terjawab kerana apa yang terdapat dalam rumah gelap tersebut ialah ratusan ‘mutiara hitam’ atau burung walit. Industri ternakan burung walit menjadi pilihan ramai kebelakangan ini termasuk usahawan bumiputera.

    Monday, December 13, 2010

    Bantu Bagi Yang Memerlukan


    KUALA LUMPUR 12 Dis. - Dengan hanya satu klik pada butang 'Like' di laman web popular facebook dan twitter tertentu, anda sudah menyumbang ke arah pembentukan hidup yang sejahtera dan maju di Wilayah Persekutuan.
    Itulah matlamat Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar menerusi BlogforFT Cares! yang turut mendapat kerjasama beberapa selebriti.

    Menerusi program itu, orang ramai hanya perlu mengklik pada butang 'Like' bagi membantu setiap selebriti kegemaran mereka mengumpul dana bagi setiap program merangkumi latihan kemahiran, kesihatan dan alam sekitar.
    Penyanyi, Datuk Siti Nurhaliza, siri kartun popular negara, Upin dan Ipin serta pelakon dan model, Steve Yap akan terlibat dalam mempromosikan program berkenaan di laman facebook dan twitter masing-masing.

    Curi motosikal: Pemuda dibelasah hingga mati

    haha.. bia pdn ngn mke ko...



    PASIR MAS 13 Dis. – Gara-gara mencuri sebuah motosikal, seorang pemuda berusia 25 tahun maut selepas dibelasah sekumpulan penduduk dalam kejadian kira-kira pukul 2 petang di Kampung Slow Machang, dekat sini, petang semalam.

    Mangsa disahkan meninggal dunia akibat mengalami kecederaan parah di belakang kepala dan beberapa bahagian badan kira-kira pukul 6.40 petang ketika menerima rawatan di Hospital Pasir Mas (HPM).
    Menurut Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi, mangsa yang berasal dari kampung berkenaan dibawa ke HPM oleh sepasukan pegawai dan anggota polis selepas mendapati suspek tidak sedarkan diri dan berlumuran darah.

    Kemaluan di toreh bapa.. Astaghfirullah...

    SEREMBAN 12 Dis. - Seorang tukang kebun tergamak mendera anak lelakinya yang baru berusia empat tahun dengan menoreh kemaluan anak sulungnya itu di rumahnya di Taman Desa Dahlia, Senawang, dekat sini, Jumaat lalu.
    Suspek berusia lingkungan 30-an, dipercayai melakukan perbuatan kejam itu ketika isterinya sedang berpantang di kampungnya di Jempol kerana melahirkan anak ketiga, beberapa hari lalu.

    Sunday, December 12, 2010

    Ini olang manyak lansi meyh...

    Namewee lagi...


    Sekali lagi Wee Meng Chee atau Namewee yang pernah beberapa kali menghina Islam dan Melayu, menjadi perhatian ramai.
    Pertemuannya dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mohamed Nazri Aziz di bangunan Parlimen dengan berpakaian ala rap (baju t, seluar jean, jaket hitam serta penutup kepala) mencetuskan kemarahan dan rasa tidak senang banyak pihak.
    Banyak pengendali blog naik angin kerana Namewee mendapat keistimewaan sedangkan rakyat biasa lain kena mematuhi peraturan berpakaian jika memasuki bangunan Parlimen.
    Apa istimewanya beliau? Itulah persoalan yang dibangkitkan oleh orang ramai. Setelah beberapa kali mencetuskan kemarahan umat Islam, Namewee bukan sahaja tidak didakwa (seolah-olah mempunyai imuniti) malah dijadikan ikon.

    Monorel Melaka tergendala lagi


    ALOR GAJAH 10 Dis. - Operasi perkhidmatan Monorel Melaka di Sungai Melaka di sini, didapati mengalami masalah teknikal sehingga menyebabkan ia tergendala sejak tiga minggu lalu.
    Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam berkata, roda monorel yang sering mengalami kerosakan menyebabkan operasi perkhidmatannya yang berpusat di Taman Rempah tidak berjalan lancar.
    Menurutnya, pada masa ini, pihak yang terlibat sedang dalam peringkat kajian untuk mengenal pasti alternatif terbaik bagi mengatasi masalah yang berlaku termasuk mengambil langkah menggantikan roda baru.
    ''Saya difahamkan, setiap kali selepas monorel itu membuat pusingan, ada sahaja roda yang terletak di bawah monorel itu bermasalah seperti patah dan sebagainya.
    ''Akibat masalah itu, monorel tersebut tidak dapat berfungsi sebaiknya seperti yang dikehendaki," katanya kepada pemberita selepas menutup Kursus Pembinaan Karakter Jurulatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) Kem Permata Resort Alor Gajah di sini semalam.
    Turut hadir, Pengarah Jabatan Latihan Khidmat Negara (JLKN), Datuk Abdul Hadi Awang Kechil.

    Knangan besama kawan-kawanku yg giler.. haha


    kenangan aku bersama teman-teman sekelas mse kt KFC pekan balik pulau..
    poyo je bebuka pose rmai2..
    pdahal tu sumer muka2 x pose *(x termasok aku)..hahaha...



    paling kiri skali nmenya sall sabulat, danial (I.A.B.M), & omi kepeng


    yg kiri ni plak nme dye datin wanabe..
    aku pon x taw mne dye dpt nme tu..
    dye la yg pling x bole duk diam..
    kdg2 aku tgk dye tu cam kera dpt kete lamborghini..
    pstu dye ni lg lurus dpd tiang lampu or pape tiang yg lurus..
    hahahahaha...
    tp dye ttp da best skali dlm klas aku..
    ^_^

    Friday, December 10, 2010

    Lampam jawe.. made in sg pahang.. hahaha

    ari tu aku tlah tpilih utk mnyertai pasukan berakit kolej aku
    utk mngikuti satu xpdc berakit kt sg pahang dari kuala lipis smpai ke 
    temerloh.. so, mse xpdc tu mcm pngalaman aku dpt..
    klo korang nk taw ni la slh satunye.. hahaha


    mse kt sg pahang aku ikot xpdc berakit..
    smpat gak la lpak tngkap ikan lampam jawe ni jap..
    pstu kt ctu gk kitorang panggang..
    terbaekk bebb!!!!
    hahahahaha =)

    kisah cinta tentang secebis diriku dan seorang dia......


    Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan
    di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah
    bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si
    suami. Ini dialog mereka

    Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

    Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang
    menyayangi dan mencintai Sayang!

    Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan
    abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

    Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa
    abang memang cintakan Sayang!

    Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada
    saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman
    lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk
    puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

    PERHATIAN!!


    A litle bit about myself


    MY biooooO!!!!
    nameku ialah Zaidi Bin Zainal...
    aku lahir pada november 7, 1992
    hobi pd mase lpangku tidak mnentu, kdg2 aku pon x taw ape yg aku ske buat..
    aku da ade awek n aku syg gler2 kt dye..
    hijau adalah kegemaranku.. kdg2 kaler itam pon layan gak..
    aku pon x taw nk cter ape lg psal aku..
    hahahaha ^_^



    Popular Posts