halaman

Friday, March 30, 2012

47 Pelajar KKTM Tempa Nama Di Malaysian Book Of Record!


Balik Pulau: seramai 47 pelajar KKTM Balik Pulau yg terdiri daripada Jabatan Teknologi Rekabentuk Produk dan Jabatan Teknologi Acuan berjaya menempa nama di dalam Malaysian Book of Record (MBR) dengan menyusun 49,570 keping rantai kunci (key chain) diatas papan lapis membentuk logo MARA yang terbesar iaitu sebesar 9.75m x 12.2m.
Hahaha.. Amacam intro aku? Ada mcm surat kabar x?
Entry aku kali nih aku nk share sket pasal kejayaan kolej aku cipta nama dalam MBR.
29 March 2012 secara "official" nyer Leona Paul menyampaikn sijil MBR kepada Timbalan Ketua Pengarah (Pendidikan) Mara, Abdul Rahim Abdul Ghani. bangga jugak la bebudak kolej aku muka masok paper ari nih <30 March 2012>, siap masok berita tv satu lagi.. 


Projek ni sebenarnya idea pensyarah-pensyarah  kitorang untuk meraikan hari MARA yang ke-46. Apa yg uniknye pasal rekod yg bejaya kitorang cipta nih ialah, key chain yg sebanyak 49,570 ribu tu sumer kitorang buat sendiri degan kelengkapan mesin yang ada kat bengkel kolej nih. Then key chain tu kitorang susun satu persatu jd bentuk logo MARA sebesar 9.75meter lebar n 12.2meter panjang. Lenguh jugak la kaki aku mencangkung mase nk susun key chain nih..   masa yang diambil untuk susun key chain ni 3jam 37minit la jugak.

Pada kesempatan ni, aku jugak nk ucapkan tahniah kepada semua pihak termasuk aku kerana telah menjayakan projek logo terbesar ni

Nak sembang banyak-banyak pon x guna jugak kan. ape kate korang tengok sendiri gamba2 ni. Kalau x caye jugak, aku siap upload sedutan daripada berita TV1 semalam.

Sedutan Berita TV1

<this video is credited to Fikri Razin [FR]>






Antara Keratan Akhbar Yang Terlibat









Hari Penyampaian Sijil MRB































Proses Menyusun Key Chain








































*p/s: kepada pihak2 yg berkenaan, terutama skali kepada Fikri Razin [FR] terima kasih atas kesudian anda menyumbangkan gambar dan video bagi menjayakn entry aku pada kali ini.. ;) 

2 comments:

Popular Posts