halaman

Wednesday, March 23, 2011

tutorial nk tuka gamba korang jd klasik??


Assalamualaikum kepada kenkorang sume sedang mmbaca tutorial nih..
aku pon x taw nape tetibe aku rse epy sesangat, disebabkan aku rase epy, 
so aku nk share smthing ngn korang. Ape yg aku nk share ni bkn la pape 
yg gempak gilaB*** sgt pon, tp aku rse korang sume msti suka..
 untuk memulakan tutorial ni, korang kne la bkk laman web yearbook yourself 
or korang boleh  je.




step 1:


<clik to enlarge>

bila web td tu da terpampang di komputer korang, dgn segera n tanpa rasa ragu terus klik
"start"

step 2:


<clik to enlarge>

then korang pilih la antara 3 kategori nih, untuk tutorial aku ni, aku nk ajar korang yg "POTRAIT".
So, dgn segeralah korang klik kt butang potrait tu.

step 3:

<clik to enlarge>

bila da terpampang mukasurat nih, korang pangkah kt kotak kechikk A
dan akan terpancul la kotak b.. korang bole pilih sama ada nk guna gamba darr webcam atau
nk upload je.


step 4:
<clik to enlarge>

selepas gamba korang di upload atau papeje la care yg korang guna tu, korang ejas sket gamba tu,
biar matching dgn piawai yg dye da tetapkn, kasi kedudukan muka korang
parking baekkk punya kt situ. Agk2 da bepuas aty dgn adjustment korang, pilih same nk gamba tu jd laki
atau gurl, cth dlm tutorial ni, aku pilih gurl


step 5:
<clik to enlarge>


then yg terakhir skali, korang klik pada "adjst/change image" utk nk betul kn balik kdudukan muka korang
atau tone kaler muka korang tuh..
dan korang boleh save.. satu lg.. kalo korang tgk kt bawah tu ada tulis 2000 tol x??
tu taon fesyen gamba tuh, korang bole pilih taon dye.. lain taon, lain gambanyer..


dan hasilnyaa.....
waaaa.. magnificent!!!! hahahaha

<clik to enlarge>

kalau korang suka dgn entry aku kali ni korang like la yer..


No comments:

Post a Comment

Popular Posts